Wkraczając w szóstą dekadę życia kobiety stawiają czoła dużemu wyzwaniu, jakim jest okres klimakterium – z całym bagażem zmian w organizmie, w ciele, w psychice… Objawy przekwitania to nie tylko uderzenia gorąca i ogólne rozdrażnienie, ale kłopoty z utrzymaniem wagi, utrata masy kostnej i zwiększone ryzyko osteoporozy, osłabienie funkcji mięśni dna miednicy i problem z utrzymaniem moczu. Nie jesteśmy jednak bezradne 🙂 Możemy wiele zrobić, aby zminimalizować ryzyka zdrowotne oraz znacząco poprawić swój wygląd i samopoczucie – wystarczy wybrać odpowiedni dla siebie trening. I oczywiście regularnie ćwiczyć 🙂

Pilates 50+ to zajęcia z programem opracowanym specjalnie na potrzeby kobiet w wieku dojrzałym.

Szczególną uwagę zwracamy na:

  • budowanie świadomości oraz umiejętności aktywacji mięśni dna miednicy
  • wzmacnianie mięśni dna miednicy – zapobiegamy problemowi wysiłkowego nietrzymania moczu (WNTM)
  • ćwiczenia wspomagające procesy kościotwórcze – zapobiegamy utracie masy kostnej i postępowi osteoporozy, która jest jedną z najczęstszych przyczyn złamań kompresyjnych kręgosłupa oraz złamań szyjki kości udowej w wieku 60+
  • budowanie wytrzymałego „gorsetu” mięśni głębokich – zapobieganie wszelkim problemom z kręgosłupem, szczególnie postępowi choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa
  • korygowanie postawy ciała, która z wiekiem niekorzystnie się zmienia
  • zachowanie elastyczności i pełnej ruchomości w stawach
  • ćwiczenia oddechowe mające bardzo szerokie oddziaływanie zarówno na postawę ciała, funkcjonowanie wszystkich procesów życiowych oraz samopoczucie i psychikę

Pilates 50+ ma charakter łagodnej gimnastyki przy spokojnej, cichej muzyce. Mała grupa do 7 osób gwarantuje indywidualne podejście i możliwość modyfikacji ćwiczeń / doboru pomocy dla każdej osoby.