„Człowiek jest tak młody, jak jego kręgosłup” [Joseph Pilates]

 

Zajęcia idealne:

  • dla osób z problemami z kręgosłupem i stawami
  • dla osób wykonujących pracę siedzącą lub w wymuszonej pozycji ciała
  • dla sportowców, jako trening wspomagający i poprawiający osiągnięcia w każdej dyscyplinie
  • dla kobiet planujących urodzenie dziecka, kobiet w ciąży (pod warunkiem wcześniejszego przygotowania treningowego) oraz kobiet chcących odzyskać formę po porodzie
  • dla osób po urazach i kontuzjach
  • jako profilaktyka schorzeń kręgosłupa oraz kontuzji
  • w celu kształtowanie pięknej sylwetki, silnego i elastycznego ciała bez nadmiernego rozbudowywania mięśni
  • jako wyciszenie i odprężenie dla umysłu

 

Pilates to system ćwiczeń stworzony na początku XX wieku przez Josepha Pilatesa – sportowca niemieckiego pochodzenia. Oryginalny trening Pilatesa, który on sam nazywał kontrologią (contrology) był stosowany do rehabilitacji żołnierzy, a później sportowców (przede wszystkim tancerzy) po urazach i kontuzjach. Ze względu na swoją skuteczność stał się szybko popularny w kręgach zawodowych sportowców, a także aktorów, modeli i  celebrytów. Współczesny Pilates został w dużej mierze zmodyfikowany w celu przystosowania ćwiczeń do możliwości i potrzeb „zwykłego śmiertelnika”, biorąc przy tym pod uwagę coraz większą wiedzę na temat budowy i funkcjonowania ludzkiego ciała.

Celem treningu Pilates jest poprawa ogólnego stanu zdrowia i sprawności ciała. Jest to jedyna metoda, której głównym elementem jest praca nad tzw. „core” = „centrum”, czyli zespołem mięśni głębokich odpowiadających za stabilizację i ruchomość  kręgosłupa. Silne „centrum”  zapewnia prawidłowe funkcjonowanie kręgosłupa, wzrost skuteczności ćwiczeń wzmacniających wszystkie mięśnie,  lepsze „czucie” ciała, a także poprawę sylwetki.  Koncentracja na pracy mięśni głębokich oraz na oddechu pomaga w wyciszeniu umysłu i redukcji stresu – jest to trening z nurtu „body&mind” integrujący ciało i umysł.

Pilates można łączyć z innymi formami treningu rekreacyjnego lub sportowego, może być też samodzielnym treningiem.

Zajęcia PILATES w naszym studio prowadzone są na poziomie basic + (początkującym, ale ze znajomością podstaw) i średniozaawansowanym. Osoby, które nie mają żadnego doświadczenia z tym treningiem powinny rozpocząć trening od grupy PILATES INTRO (minimum 6-8 zajęć) lub od sesji treningów personalnych. 

Więcej o metodzie PILATES przeczytasz na blogu 🙂